De l’11 al 13 d’octubre l’Associació d’Amics de les Muntanyes de Prades (AAMP) ha organitzat una sortida pels seus socis a la Vall de Núria per pujar, segons el nivell físic i les preferències, el Puigmal, de 2.913 m., i el Pic de l’àliga de 2.422m.

Un total de 18 associats es van inscriure a la sortida i es van dividir en dos grups, 11 van coronar el Puigmal i 7 el Pic de l’àliga. Per molts d’ells ha estat la primera experiència en alta muntanya. Vam sortir des del Santuari i vam tenir un dia característic per les dates que som: sol i núvol a la sortida, molta boira al coronar, molt de fred i, sobre tot, vent a la carena. Des del Puigmal vam continuar fins el pic del Segre petit, pic del Segre, de 2843 m, i fins al coll de Finestrelles des d’on, seguint el GR, vam baixar fins al Santuari. Ens van sortir uns 14 kilòmetres i uns 1165 m de desnivell. No cal dir que el recorregut és prou exigent pels que s’inicien i dur per tothom. Però així el plaer de fer cim és més gran. Vam trobar força gent al cim perquè, als pocs que pujaven des del Santuari, a dalt, si sumaven els que venien de Fontalba (on ens deien que també feia molt mal temps).

El grup de 7 persones que van pujar al Pic de l’Àliga van gaudir d’una mica millor temps i van arribar d’hora a l’Alberg del Niu de l’Àliga per poder dinar calent. Estaven tots molt contents de l’excursió, el paisatges i la seva decisió.

L’organització per tanta gent no és senzilla però amb la col·laboració de tothom ha sortit perfecte i ben sincronitzada d’horaris, amb facilitats i comoditats però a preu assequible. Comencem a coordinar aquest tipus de viatges a l’AAMP: enguany hem anat a fer el Camí de Cavalls, a Menorca, hem fet una sortida de 4 dies al Pirineu (Camprodon: Balandrau des de Queralbs i pic de la Dona), ara Vall de Núria i, properament, 37 socis anem a Ordesa i prop de 20 anirem a El Hierro a començaments de Gener del 2025.

Aquí podeu veure una galeria del cap de setmana a Núria